 |
Visar meddelande 181 - 190 av 250 |
|
 |
Sv: Bränsleförbrukning (svar på "Sv: Bränsleförbrukning " av Johan) |
Inga varningslampor lyser. I övrigt går bilen utmärkt. Har gått 21.000 mil problemfritt.
Ska be en kompis kolla felkoder. Får återkomma.
//PAK |
|
|
 |
Sv: Bränsleförbrukning (svar på "Bränsleförbrukning " av Per Anders Kieri) |
Tänds det några varningslampor? Får du några felkoder? Vilka isf?
Går bilen som den skall i övrigt?
/Johan |
|
|
 |
Bränsleförbrukning |
Har en -1999 9-3;a med 2,0i motor som börjar förbruka ovanligt mycket bränsle. 1,5 till 1,6 l, enligt färddatorn. Luktar bränsle vid uppstart. Luftfilter är ok. Relativt bra stift. Har någon nån aning om vad det är som kan "krångla"?
Problemet kom plötsligt.
Vänligen //PAK |
|
|
 |
Sv: Får ej fast dragkroken (svar på "Sv: Får ej fast dragkroken" av Johan) |
Hej.
Ska kolla detta, men det har inte känts som om att det är själva låset är boven här utan snarare att draget åker ut lite när man vrider på det, som om den inte vill hugga i tappen längst bak i hålet. |
|
|
 |
Sv: Får ej fast dragkroken (svar på "Får ej fast dragkroken" av Ante) |
Är låset ordentligt upplåst? Kanhända att jag killgissar ordentligt här, men är där någon "plupp" i låset för draget som är är i utfällt "låsläge" som tvingar draget fel när du vrider det på plats?
/Johan |
|
|
 |
Får ej fast dragkroken |
Har en Bosal Monoflex II till min 9- kombi 2003.
Nu när jag ska sätta fast draget, så låses det inte fast. Har smörjt som en galning.
Får in draget till stoppet men när jag ska vrida det så skjuts draget ut lite och klickar därmed inte i låsanordningen.
Vad göra? Har bytt anordningen för bara några år sedan.
Kan det ha fått en törn och blivit skevt?
Ante |
|
|
 |
Styrservo |
Idag började styrningen hugga och låta illa. Nivån i oljebehållaren var låg. Fyllde på 3,5 dl. Nådde ändå inte upp till stickan. Antar att det läcker någonstans. Ska ringa "min" mek imorgon. Hoppas att han inte har semester. Någon i forumet som vill kommentera? |
|
|
 |
Sv: Komplettering till min fråga 2022-11-08 (svar på "Sv: Komplettering till min fråga 2022-11-08" av Johan) |
Jag får inte riktigt grepp på hur du vet att bränslepumpen inte går, den skall ju bara gå några sekunder när tändningen slås på för att bygga upp trycket och sedan går den inte innan den får signal från vevaxelgivaren att motorn går runt. Normalt testar man snabbt med startgas, startar motorn på den och sedan dör får den inte bränsle. Vanligast för att bränslepumpen är kass och måste bytas fast det kan vara saker som pumpens relä. Lägga 12v direkt till pumpen för att testa är vad jag brukar göra då... |
|
|
 |
Sv: Komplettering till min fråga 2022-11-08 (svar på "Komplettering till min fråga 2022-11-08" av Lars) |
Fortsätt gärna i originaltråden, jag kan inte säga att jag på rak arm har någon aning om vad du pratar om :S
/Johan |
|
|
 |
Komplettering till min fråga 2022-11-08 |
HHej igen,
Har inte fått ett enda svar i detta forum på min fråga 2022-11-08, men hoppas fortfarande...
Idag slog det mig en annan sak: då jag gör en "norsk återställning", dvs kopplar bort batteriet några minuter och kopplar in igen startar bränslepumpen vid tändning, bara för att dö efter ett par sekunder, så bilen kommer inte igång med detta trick. Men det säger väl att det här handlar om något elektroniskt strul, kanske en kondensator som blockerar på något sätt...
Du som kan ge en ledtråd till en lösning kan förvänta dig mer än bara beröm... /Lars |
|
|
 |
« - [11 12 13 14 15 16 17 18 19 20] + »
|
|
|