 |
| Visar meddelande 21 - 30 av 250 |
|
|
 |
| Motorproblem 1.9TiD |
| Hej alla! Jag har en 1.9TiD från 2007 som startar perfekt men dör direkt! Nytt bränslefilter, nya tryckgivare både på högtryckspumpen och uppe i railen,ny vevaxelgivare och även tvångskört bränslepumpen men ingen skillnad! Motorlampan lyser men det gjorde den även då motorn fungerade! Den säger att partikelfiltret är fullt även fast filtret är rensat! Har nu även fått upp "begränsad prestanda" även fast motorn bara startar och sedan dör! Körde diagnos tidigare och därför byttes tryckgivarna! Blir tokig på detta så hoppas tyvärr på att någon annan haft detta problem! |
| |
|
|
 |
| Sv: Motorlampa lyser ingen felkod 9 5 TiD 2008 (svar på "Motorlampa lyser ingen felkod 9 5 TiD 2008" av Cara) |
| Pröva att läsa ut felkoderna med Saabs diagnossystem Tech2, billiga felkodsläsare hittar inte alla koder som tänder lampan. |
| |
|
|
 |
| Motorlampa lyser ingen felkod 9 5 TiD 2008 |
Hej! Motorlampan lyser gult/orange. Köpte en OBD på Biltema men den hittar inga koder. Bilen går bra.
Dock spökar tankmätaren. Just nu full tank och den går upp och ner. SID visar också —- (oftast) när visaren är i botten. Har läst om skvalpskyddet, kan det vara det som påverkar mätaren.
Problemen började med tankmätaren och dagen efter motorlampan. |
| |
|
|
 |
| Sv: Saab 9-3 aero sportcombi v6.a (svar på "Saab 9-3 aero sportcombi v6.a" av Gunnar Ferdeen) |
Reglaget ger olika resistans beroende på vilken knapp som aktiveras.
Mvh |
| |
|
|
 |
| Saab 9-3 aero sportcombi v6.a |
| Backspegel reglage har bara 2 kablar. Hur fungerar det? |
| |
|
|
 |
| Sv: Motorlampa lyser orange och panelen spökar +ti (svar på "Sv: Motorlampa lyser orange och panelen spökar +ti" av Felix) |
Tack för återkopplingen!
Skönt att det löste sig.
/Johan |
| |
|
|
 |
| Sv: Motorlampa lyser orange och panelen spökar +ti (svar på "Sv: Motorlampa lyser orange och panelen spökar +ti" av Johan) |
| Tack för all hjälp Johan, åkte in till Saab i Uddevalla och de konstaterade snabbt att det var startmotorn som var defekt, bytte den, sedan så sa de även att bilen läcker lite olja och vatten, men att pumpen var för dyr att byta typ. Lite oljud från kedjorna, kör la tills den brakar. Hursomhelst tack för hjälpen! |
| |
|
|
 |
| Sv: 9-5 problem (svar på "9-5 problem " av Tomas) |
Hur fungerar lambdasonderna?
Har du sprejat startgas på all möjliga och omöjliga ställen på insugssidan? |
| |
|
|
 |
| 9-5 problem |
| Hej! Har en 9-5 från 2005 som går tokdåligt på tomgång verkar få för mycket bensin.Får inte fram några felkoder ingen motorlampa lyser.Har bytt vakuum slangar vevaxel givare,luftmassemätere,map sensor,magnetventil,avlastningsventil och vevhusventilation.Vet nu inte hur jag går vidare. Tacksam för tips |
| |
|
|
 |
| Sv: Bil startar ej efter urladdat batteri (svar på "Bil startar ej efter urladdat batteri" av Michael Johansson) |
Mät upp faktiskt bränsletryck.
Om du har möjlighet pröva med ett batteri som du VET är bra. |
| |
|
|
 |
|
« - [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] + »
|
|
|