|
Visar meddelande 181 - 190 av 250 |
|
|
Lacksläpp |
Har en Saab 9-5 kombi 2006:a som fått ett fult lacksläpp (inte rost alltså) på motorhuvens framkant. Har ngn bra tips på firma i Skåne eller södra Halland som kan göra ett bra jobb till vettigt pris? Eller kan jag lösa det på annat sätt? Bilen är i kanonskick annars så jag vill gärna ratta vidare. |
|
|
|
Saab 9-3 1,9 diesel 2008 |
Hej.
Jag har ett problem som varken jag eller verkstaden kan lösa. Ialf inte Jag då jag inte är så insatt i bilar. Det är en saab 9-32008 1.9 diesel.
Jag har ett läckage i en kylarslang som går in bakom motorn. Jag skulle behöva veta vart man får tag i en sådan. Verkstaden visste inte så dom kunde inte hjälpa.
Någon som har en layout på slangarna bakom motorn? |
|
|
|
Höger halvljus ur funktion. |
SAAB 9-3 06 diesel. Får meddelandet, Höger halvljus ur funktion. Kommer upp i SID. Nästa dag fungerar halvljuset. Har bytt lampa o ballast. Nu senaste tiden har jag fått för mig halvljuset lägger av vid högersväng. Finns det relä? Glapp? |
|
|
|
Sv: Saab 9-3 2,0 Aero 2009 Styrväxel (svar på "Saab 9-3 2,0 Aero 2009 Styrväxel " av Hans Andersson) |
Ursäkta att stavning blev fel i mitt inlägg
Frågorna är:
- går det att ta bort styrväxeln från rattaxeln utan att demontera sub-framen?
- går det att få bort styrväxeln dvs dra ut den via vänster hjulhus utan att ta bort sub-framen, krängningshämmaren etc?
Tar gärna emot värdefulla tips från någon som har gjort detta byte tidigare
Mvh
Hans |
|
|
|
Saab 9-3 2,0 Aero 2009 Styrväxel |
Hej
Behöver byta Styrväxel på min Saab 9-3 Aero årsmodell 2009.
Läcker på höger sida. Troligtvis packbox/o-ring som gått sönder.
Frågor:
-för att demontera rattaxel från styrväxeln?
-går det att få bort styrväxeln utan att ta bort sub-framen?
Gärna tips från någon somnar gjort detta jobbet
Mvh
Hans A
|
|
|
|
Bromspedalen |
Hej SAAB-vänner. Jag har en 9-3:a 2002 som gått
16 000 mil. När jag nu bromsar så kommer ibland ett dunkande ljud - dunk dunk dunk och det känns lite i bromspedalen, kanske vid var tionde inbromsning.
Skivor och klossar är fina och bromsverkan i övrigt verkar inte påverkas. Är det något man kan fixa själv?
Med vänlig hälsning Leffe |
|
|
|
Sv: Xenon krånglar saab 9-5 -07 (svar på "Sv: Xenon krånglar saab 9-5 -07" av Northern light) |
Den korta lösningen på mitt problem är att vrida nyckeln till ”tändläge” och vänta några sekunder, sedan till ”av” då slocknar huvudljusen.
Jag har märkt en konstig sak då jag har gjort som ovan, ljuset blir starkare när nyckeln är i ”tändläge”, ska det vara så?
Med vänlig hälsning Micke |
|
|
|
SAAB 9000 CS 2.3i |
Hej,
Problem med tändningen, troligen bränslepumpen eller el-linan dit. Ibland (runt 6-7% av starttillfällena) startar inte bränslepumpen. Gissar att det just är ett el-fel.
Hur som helst verkar felet dyka upp oftare vid fuktig väderlek. Då bilen vägrar starta avhjälps det nästan alltid om jag sätter jag en värmefläkt under motorhuven någon timme. Men det här är ju inte hållbart då man redan är ute med bilen i bushen...
Nån som kan ge en ledtråd till vad jag ska göra?? |
|
|
|
Ljuusstyrka varierer |
Hej,
På min SAAB 9-5 2008 varierar ljusstyrkan på lampan för farthållaren bl a. Jag inbillar mig att det finns någon sensor som läser av ljuset i kupén?
Mvh
Roland |
|
|
|
Sv: Xenon krånglar saab 9-5 -07 (svar på "Sv: Xenon krånglar saab 9-5 -07" av Mårten) |
Kontakten är inte billig direkt. Jag bör definitivt inte ge mig på att byta kontakt vilket medför att bilen hamnar på verkstad som inte heller är billig.
Vad kan kalaset tänkas komma att kosta på ett ungefär?
Kan man kontrollera om det verkligen är kontakten som är kass?
Min bil är automatväxlad, är det samma kontakt i den? |
|
|
|
« - [11 12 13 14 15 16 17 18 19 20] + »
|
|
|