|
Visar meddelande 41 - 50 av 250 |
|
|
Sv: Saab 9-3 bränslepump (svar på "Saab 9-3 bränslepump " av Brap) |
Det är du själv som måste bestämma hur du vill göra. Det går inte att avgöra vad som kommer att hända i framtiden.
Kan du tänka dig att bli stående igen så chansar du på att det var en engångshändelse.
Vill du absolut inte bli stående igen byter du pumpen. Personligen skulle jag välja denna lösning.
Det finns ett par mellanvarianter också om du är bra på att meka.
Dels kan du ta med dig en gummiklubba och chansa på att det går att "knacka igång" pumpen en gång till om den skulle stanna ingen
Sedan är ju chassit till en og9-3 (om det är en sådan du har) från en Opel och hålet i golvet under baksätet för att komma åt bränslepumpen stämmer inte överens med SAABens bränsletank. Man ser bara halva locket under vilket pumpen sitter. Klipper man upp hålet i golvet så att hela locket syns kan man (kanske) byta pumpen "efter vägen" om den skulle stanna igen.
Då måste man ha med sig minst en komplett pump och verktyg för att ta kunna bort och sätta dit den. Man bör nog sätta sig in noggrant i hur man gör jobbet för det är lätt att "bryta sönder" något om man inte riktigt vet hur man skall göra. |
|
|
|
Sv: Kopplingsproblem (svar på "Sv: Kopplingsproblem" av HSE) |
Vad jag förstått så byttes allt utom svänghjulet och vad jag läst så kan kopplingen börja slira om svänghjulet är dåligt! Det finns andra symptom också som att det låter från kopplingen när du kopplar ur tex och jag har båda symptomen så det blir till att riva ner och byta svänghjul! Tack för din respons! |
|
|
|
Sv: Saab 9-3 bränslepump (svar på "Saab 9-3 bränslepump " av Brap) |
Har den börjat att inte vilja starta/hänga sig lär det återkomma så jag skulle byta för att inte riskera bli stående på någon parkering långt hemifrån. Jag har en sådan där utbytt pump liggande som jag pumpar bränsle med från dunkar vid behov, den funkar fint när den går men ofta får jag knacka på den för att den skall starta. Slitna kol/borstar antar jag. |
|
|
|
Saab 9-3 bränslepump |
Hej,
Fick min Saab 93 bärgad härom veckan.
Bränslepumpen misstänktes, verkstadsteknikern ringde efter någon timme, hade bankat med gummiklubba på tanken.
Sedan dess startar den varje gång senaste veckan.
Vad tror ni, är den på G att lägga av eller vad gör att man slår igång genom att banka?
Vad hade ni gjort, ska man byta ut den i förebyggande syfte, eller är bilen good to go. Tänker om det finns tillfälliga fel som gör att bränslepumpen hakar upp sig.
Lämna gärna tankar o idéer om vad man borde göra.
Tack |
|
|
|
Sv: OG9-5 startar ej (svar på "OG9-5 startar ej" av Jonas K) |
I mitt fall var det ett hål i bränslefiltret som gjorde den svårtstartad. Sedan är mitt startbatteri kanske inte det bästa heller, speciellt när det är kallt, så kolla upp det med. Lycka till!
/Ante |
|
|
|
Sv: max effekt cigarett utag (svar på "max effekt cigarett utag" av Emil) |
I instruktionsboken till min 9-3 från 2000 står det att man kan belasta cigarettändaruttaget med 20A vilket är 240W.
|
|
|
|
SAAB 900 1995/96 |
Hej,
Någon som har koll på om det var samma cabställning på Saab 900 mellan årsmodellerna 1995-1996 |
|
|
|
max effekt cigarett utag |
kan man ansluta en snabbladdare till mobilen i ciggutaget till min saab 9-5 modell 07 |
|
|
|
Sv: Hålla handbromsen i bästa skick? (svar på "Sv: Hålla handbromsen i bästa skick?" av Johan) |
Slits handbromsen mycket om man drar den några gånger under färd, typ 50 km/h? |
|
|
|
Sv: Hålla handbromsen i bästa skick? (svar på "Hålla handbromsen i bästa skick?" av Ante) |
Att motionera den, precis som du själv nämner, är det absolut viktigaste. I övrigt är väl att regelbundet kontrollera om vajerskal, jhylsor, infästningar etc har spruckit eller skadats. Samt testa då och då att handbromsen tar både bra och jämt.
/Johan |
|
|
|
« - [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] + »
|
|
|