|
Visar meddelande 91 - 100 av 250 |
|
|
Sv: Köpråd och frågor angående nya Saab 9-5 (svar på "Köpråd och frågor angående nya Saab 9-5" av Daniel) |
1)Nej, det är samma effekt/vrid med bensin/E85
2)Finns väldigt få så det är svårt att svara på. Jag äger en själv och på den har 4:ans spridare hängt sig på tre gånger. Alla gånger har jag haft bensin i tanken! För det mesta kör jag på E85. Jag har hört talas om andra som spridare har hängt sig för också och de har också kört på bensin när det hänt!
3)Problem med rattlås inkl. programvara och då går ej bilen att starta. Dock bör de flesta dåliga rattlås vara utbytta vid det här laget.
4)Det tycker jag!
5)Allt är möjligt, men det är inget som vem som helst gör! Jag vet att det finns de som håller på med det, men jag vet inte hur långt de har kommit med det.
6)Bakljusrampen på bagageluckan. De går att reparera om de slocknar, men det är värre om de spricker/går sönder fysiskt.
De flesta mekaniska prylar är samma på Opel Insignia så det är inga problem att få tag i.
Ett tips är att gå med i Facebook om du inte redan är det. Där finns ng9-5 grupper med stort kunnande.
Anders
|
|
|
|
Sv: Köpråd och frågor angående nya Saab 9-5 (svar på "Köpråd och frågor angående nya Saab 9-5" av Daniel) |
Det verkar vara svårt med svar om dina frågor så tills vidare får du stå ut med mitt allmänna tyckande.
Flera av dina frågor går inte att svara på för vad du kan få för framtida problem med bilen och reservdelar är nog olika från tid till annan. Saknas det inte vindruta idag så kanske det saknas kofångare. Och i morgon när det finns vindrutor saknas kanske förarstolens inställning
Med en bil som sålts i så små volymer och som lades ner så tidigt i sin livscykel får man räkna med att olika problem dyker upp som kan ta tid att lösa.
Har du en annan bil också som du kan åka i så kan nog ng9-5 vara en intressant bil. Den är snygg, du möter inte en annan sådan speciellt ofta. Så du kan få ditt mått av uppmärksamhet på ett helt annat sätt än när jag kommer i min gamla og9-3Aero |
|
|
|
Köpråd och frågor angående nya Saab 9-5 |
Hej!
Funderar på att skaffa en Saab 9-5 ng men har lite frågor och funderingar.
1. Fungerar Biopower på samma sätt som till andra modeller, att det blir mer hk när man tankar etanol?
2. Är biopowermodellerna på Saab 9-5 ng tåliga att tanka med etanol eller har de rykte om sig att vara känsliga?
3. Är det några typer av fel som är särskilt vanliga på Saab 9-5 ng?
4. Är nya Saab 9-5 generellt ett bra köp (en bra Saab så att säga)?
5. Är det lätt (ens möjligt) att montera en eftermarknadsstereo?
6. Är det några reservdelar som är extra svårt att få tag i just för Saab 9-5 ng?
Med vänlig hälsning
Daniel
|
|
|
|
Sv: Saab 9-3 Aero mot Saab 9-5 Griffin (svar på "Saab 9-3 Aero mot Saab 9-5 Griffin" av Daniel) |
Om du är i behov av det extra utrymmet som 9-5 erbjuder. Annars är 9-3 en nyare modell som känns betydligt modernare.
Anders |
|
|
|
Saab 9-3 Aero mot Saab 9-5 Griffin |
Är det värt att byta en 9-3 Aero (2009) mot en 9-5 Griffin (2009)? Fördelar? Nackdelar?
|
|
|
|
För Nostalgiker |
http://www.nyteknik.se/fordon/[.....]gang-och-fall-6894772 |
|
|
|
Sv: Saab 9-3 Aero 2003-2006 (svar på "Saab 9-3 Aero 2003-2006" av Ivo Vleugels) |
Look at blocket.se |
|
|
|
Saab 9-3 Aero 2003-2006 |
Hello, my son is looking for a Saab 93 Aero between: 2003-2006. Black or dark grey. Max. 200.000km.
Where can I find one in the south of Sweden (Malmö - Göteborg area)? Seller must be willing to export the car. We will pick it up in Sweden. Thanks for your help!
Regards, Ivo
|
|
|
|
Sv: 93 eller 95?? (svar på "93 eller 95??" av Skarpsvärd) |
9-3 Biopower rekommenderar jag helt klart. Den är inte direkt bränslesnål, men funkar bra och har låg skatt.
Anders |
|
|
|
93 eller 95?? |
Hej alla där. Jag är ute efter Saab men vet inte vilken är mest hållbar när det gäller turbo och motor. Gärna lite billigare i skatt och kanske lite mindre soppa törstig! Lägg en kommentar av din egen erfarenhet snälla du!! Tack i för väg . mvh skarpsvärd familjen |
|
|
|
« - [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] + »
|
|
|