 |
Visar meddelande 101 - 110 av 250 |
|
 |
Bultdimension spindelled 9-5 år 2001 |
Hej
Har köpt en ny spindelled. I paketet fanns endast de tre bultarna som fäster i länkarmen.
Jag behöver även den kraftiga bult som sitter horisontellt.
Vill skaffa en innan jag börjar jobba ned bilen.
Vet någon hur den skall se ut? Dimensioner?
På förhand tack! |
|
|
 |
Uppgradera radio SAAB 9-3 2007 |
Hej,
Har läst mig till att det skall vara möjligt att installera en android enhet i stället för standardradion om man har en 9-3:a från 2007. Kanske har fel? Har köpt Connect 2 kablarna, men verkar som det fattas något. Funderar på att klippa ISO-kablarna och koppla själv om det är möjligt med annan enhet? Annars bara att koppla tillbaka originalradion. Har även tänkt dra in backkamera om jag får igång androiden.
Novis på kopplingar och har försökt lite själv men har lite frågetecken då det inte kommer ut något ljud. Har ritat ner hur jag tror det skall kopplas i en PDF och skulle vara tacksam för hjälp om det är möjligt och vilka kopplingar som måste göras var.
Länk till PDF-bild https://drive.google.com/file/d/1GkLkFfnjkJgFDj-ZCfWzoA6_L8HLiE9E/view?usp=drive_link
Mvh
Jan-Erik Karlsson
|
|
|
 |
Vevhusventilation |
Hej. Har problem med kallvatten att den är svår startat och det ryker vit rök där bak,samt den hackar en stund. Ingen rök när motorn är varm. Är 9-3 biobower 07. Är det vevhusventilationen någon som vet. |
|
|
 |
Vit rök vid gaspådrag 9-3 aero 2001 steg 3 |
Tja tänkte kolla om någon har en idé om ett problem jag stött på. Bilen i fråga är en 9-3 aero 2001 och problemet är olja som jag antar förbränns i turbon och generar vit rök. Har kollat turbo axeln och den glappar inget och bladen är hela och fina. Det fanns lite oljerester i turbon och en del i insugsröret. Min teori är att oljeläckagen har med vevhusventen att göra eftersom att problemet endast uppstår under högt turbo tryck. Bilen ryker alltså inget under uppstart eller vanlig körning. Skruvade loss insugsröret och la märke till en del olja vid banjoskruven, undrar om oljan i röret möjligen kommer därifrån eller om det på något sätt trycks ut från turbon in i röret.
Tacksam för tips och svar |
|
|
 |
Sv: Bränslemätearen rör sig inte. Saab 95 tid 2008 (svar på "Bränslemätearen rör sig inte. Saab 95 tid 2008" av anton) |
Det sitter ett skvalpskydd i tanken som kan lossna och fastna i flottören. Det går bra att ta ur det via pumpens hål i tanken! |
|
|
 |
Sv: Helljus 'fastnar' ej (svar på "Helljus 'fastnar' ej" av Per) |
Jag hade problem med min 9000 1998 - helljuset fastnade.
Lossade då plasten på reläet och lödde om "benen" och sen fungerade det. |
|
|
 |
Sv: Helljus 'fastnar' ej (svar på "Helljus 'fastnar' ej" av Per) |
I vilket läge står ljusomkopplaren? Den måste stå på halvljus för att helljuset skall fastna.
/Johan |
|
|
 |
Helljus 'fastnar' ej |
Hej,
Har en Saab 9-3 2008 som har fått problem med att helljuset inte vill fastna. Det funkar alltså, men bara om jag håller inne spaken. På äldre modeller förstår jag att det var lamp control som ställde till det, men sådan finns inte på 2008-modeller om jag förstår det rätt?
Vart letar jag isåfall? Relä? Tyckte inte jag hittade rätt relä, och har testat byta plats på de jag kan. Samma problem. Någon med input? Händig men inte mekaniker. Blev besviken när jag inte hittade någon Lamp Control, lite lödning skulle jag nog klara av. |
|
|
 |
Sv: Tips inför bil köp (svar på "Tips inför bil köp" av Ozan) |
https://www.vibilagare.se/forum/vi-bilagares-forum/koprad/koprad-saab |
|
|
 |
Tips inför bil köp |
Hej, ute efter en Saab. Hittade på blocket. Det är en 9–3 2005 2.0t automat och aero. Rullat ca 24t mil. Vad är det jag ska kolla när det gäller på den modellen. Tacksam för tips. |
|
|
 |
« - [11 12 13 14 15 16 17 18 19 20] + »
|
|
|