|
Visar meddelande 131 - 140 av 250 |
|
|
Sv: Glas till skyltbelysning (svar på "Glas till skyltbelysning" av Sture Malmquist) |
Har du kollat på skrotarna? Det skrotas ju ganska ordentligt med og 9-5... |
|
|
|
Glas till skyltbelysning |
Hej!
Behöver nya glas till skyltbelysningen på min Saab 95 sportkombi 2009. Artnr 12765543 tycks ha utgått hos alla webhandlare jag hittar på nätet.
Några tips?
//Sture |
|
|
|
Sv: Rund skruv (svar på "Rund skruv" av Ante) |
Borr? |
|
|
|
Rund skruv |
Ska ta loss dörrpanelen på min saab 9-5.
Skruven bakom innerhandtaget sitter som tusan.
Lyckats nu att göra skruven rund efter att ha försökt skruva loss den, så nu biter inget på den.
Hur får man lös den nu då?
Ante |
|
|
|
Sv: 185 hk vs Aero, samma kedjor och samma turbo? (svar på "Sv: 185 hk vs Aero, samma kedjor och samma turbo?" av Johan) |
Eftersom trådskaparen inte har talat om vilken SAAB han menar utgick jag, kanske felaktigt, från att det gäller en 9-5 |
|
|
|
Sv: 185 hk vs Aero, samma kedjor och samma turbo? (svar på "185 hk vs Aero, samma kedjor och samma turbo?" av Henrik) |
Det är helt olika bilar och motorer. 2001 är og9-3, 2004 är ng9-3.
/Johan |
|
|
|
Sv: 185 hk vs Aero, samma kedjor och samma turbo? (svar på "185 hk vs Aero, samma kedjor och samma turbo?" av Henrik) |
Aeron har en mycket bättre turbo än 185-hästaren.
Kamdrivningen är däremot samma men verkar ha väldigt olika kvalitetsnivå på olika bilar. Förmodligen köpte SAAB in dessa delar (mest kedjan som är problemet) från olika leverantörer. Man körde ju också en tuff attityd mot leverantörerna om att sänka priserna och dom inköpare som lyckades bäst blev premierade av SAAB. Har man inte koll på läget då kan prutningarna inte bara resultera i lägre priser utan också lägre kvalitet.
Min og9-3 från 2000 behövde byta kamdrivningen redan vid drygt 10.000 mil. Dom grejor jag bytte till (köpt på SAAB) verkar ha en mycket längre livslängd! |
|
|
|
185 hk vs Aero, samma kedjor och samma turbo? |
Jag undrar om det sitter samma drev och kedjor till kam- och balansaxel samt samma turbo på en Aero år 2004 som på min 185 hk år 2001.
Frågar eftersom dessa delar behövde bytas redan vid 20.000 mil vilket förvånade mig.
Funderar alltså på att köpa en Aero.
Vänligen
Henrik.anfelt@gmail.com |
|
|
|
Problem med 9-5 Aero |
Tjena!
Har fått ”lite” problem med men 9-5 Aero -05.
Den hackar vid gaspådrag, den liksom överladdar och bara hackar istället. Har haft en mekaniker som kollat på bilen och som inte hittar något särskilt. Tändkassett och stift är okej. Turbon är okej säger han med. Provade byta magnetventil. Gick sjukt bra i några dagar men sen kom problemet igen. Det låter även som den misständer något ibland men det är jag inte helt hundra på.
Det andra bekymret är att den drar väldigt mycket olja, får fylla på typ en liter varannan vecka. Det samlas upp i avgassystemet så den spottar ju ut olja om man varvar den. Verkade provade att hälla i wd-40 runt kolvringarna. Behövde sedan inte fylla på olja på ett tag men nu drar den mycket igen. Några tips på vad detta kan vara? Är ingen mekaniker men känner en del som kan meka lite så är tacksam för alla tips.😀
|
|
|
|
Sv: Styrservo (svar på "Sv: Styrservo" av Northern light) |
Så rep kostar runt 9 000? Känns inte så bra att lägga på en bil från 2007 men bara du kan avgöra om det är rimligt. Borde gå att hitta en verkstad som gör det för ett par tusen billigare men blir dyrt hur du än gör. |
|
|
|
« - [11 12 13 14 15 16 17 18 19 20] + »
|
|
|