|
Visar meddelande 31 - 40 av 250 |
|
|
Sv: Är det bara jag som inte kommer åt inlägg här? (svar på "Är det bara jag som inte kommer åt inlägg här?" av Johan) |
Jag har samma problem som dig Johan. |
|
|
|
Sv: Är det bara jag som inte kommer åt inlägg här? (svar på "Är det bara jag som inte kommer åt inlägg här?" av Johan) |
Jag tycks inte ha något problem... |
|
|
|
Är det bara jag som inte kommer åt inlägg här? |
Om nu någon kan läsa eller svara på detta... :S
Klickar jag på en tråd i rubrikläge så öppnas ett nytt fönster med samma länk, inte själva tråden i sig.
Klickar jag på textvy första gången jag ser ett nytt inlägg så kan jag läsa det då, men inte om jag kommer tillbaka senare för att läsa samma inlägg.
Jag vet inte om jag kan svara på ett inlägg.
Detta gäller från flera olika devices.
Är det fler än jag som har detta problem?
/Johan |
|
|
|
rost |
Hej, någon som har förslag på någon som kan laga rost på min 9.3 cab i Stockholmsområdet? |
|
|
|
TANKLOCK SITTER LÖST! |
Hej!
Har en SAAB 9-3 Aero 2014(NEVS),där det yttre tanklocket har lossnat.Hur får jag fast det igen?
MVH,Hans Danielsson,Uppsala |
|
|
|
9-3 2006 ”Smäller/knäpper” i högtalarna! |
9-3 2006 Sportkombi
Det har börjat smälla/knäppa i i stereon, spelar ingen roll om det är radio eller CD, även med tändning av och man sätter på stereon separat händer det.
Har plockat ur förstärkaren under förarstolen (YS 7370), plockat isär denna ner till kretskortnivå, ser inget konstigt.
Testar förstås utan lådan så jag kan testa att det inte är nåt uppenbart glapp. Inget hjälper…
Ser också nu utan låda att det lyser i inkommande fiber men det blinkar inte och helt svart i utgående fiber.
Är det nån som har erfarenhet av detta problem? |
|
|
|
Motorspatt |
Good evening, everyone! Hope to find a "magician" to help out with my newly created mess. I just installed a hybrid engine in my 2007 9-5, 2,3t BioPower as the old engine gave up. My "hybrid" is as follows: T5 block with "everything new", T7 head with 9000 CSE camshafts, inlet from the old 2007 engine but with a throttle body and "cobra" from a 2003 9-5 to fit the older version of the oil-trap/crank case ventilation housing/connections, standard turbo and fuel injectors from the 2007 engine. Now to the issue. The engine starts with no problem and the car even drives (made a short test drive) but sounds like a diesel (spiking) and with no power. It sounds and feels like part of it wants to run "in the opposite direction". My conclusion is that one reason is the ignition comes much to early. I'm quite sure the engine as such and all surrounding parts are ok (at least they worked fine from where they are taken) so I hope all now comes down to the software. Is there any merciful soul out there that could help solving such problem "on distance" (living "in the middle of nowhere" in the forest around Alingsås, Sweden, with only this one car to go somewhere) or does one need to have physical access to the car/ECU? Will be ever so grateful to all advice on this. Many thanks in advance, Stephan |
|
|
|
Laga styrdon till automatlåda |
Är det någon som vet någon som kan laga styrdon till automatlåda på en saab 95 - 02 |
|
|
|
Sv: Saab 9-3 bränslepump (svar på "Saab 9-3 bränslepump " av Brap) |
Det är du själv som måste bestämma hur du vill göra. Det går inte att avgöra vad som kommer att hända i framtiden.
Kan du tänka dig att bli stående igen så chansar du på att det var en engångshändelse.
Vill du absolut inte bli stående igen byter du pumpen. Personligen skulle jag välja denna lösning.
Det finns ett par mellanvarianter också om du är bra på att meka.
Dels kan du ta med dig en gummiklubba och chansa på att det går att "knacka igång" pumpen en gång till om den skulle stanna ingen
Sedan är ju chassit till en og9-3 (om det är en sådan du har) från en Opel och hålet i golvet under baksätet för att komma åt bränslepumpen stämmer inte överens med SAABens bränsletank. Man ser bara halva locket under vilket pumpen sitter. Klipper man upp hålet i golvet så att hela locket syns kan man (kanske) byta pumpen "efter vägen" om den skulle stanna igen.
Då måste man ha med sig minst en komplett pump och verktyg för att ta kunna bort och sätta dit den. Man bör nog sätta sig in noggrant i hur man gör jobbet för det är lätt att "bryta sönder" något om man inte riktigt vet hur man skall göra. |
|
|
|
Sv: Kopplingsproblem (svar på "Sv: Kopplingsproblem" av HSE) |
Vad jag förstått så byttes allt utom svänghjulet och vad jag läst så kan kopplingen börja slira om svänghjulet är dåligt! Det finns andra symptom också som att det låter från kopplingen när du kopplar ur tex och jag har båda symptomen så det blir till att riva ner och byta svänghjul! Tack för din respons! |
|
|
|
« - [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] + »
|
|
|