![](https://saabforum.nu/forum/resource/tech/images/topline.gif) |
Visar meddelande 71 - 80 av 250 |
|
![](https://saabforum.nu/forum/resource/tech/images/blackdot.gif) |
Bränner tändspolar |
Har en 9-3 SC 2010 Biopower med Nordic Uhr steg 1. Gått 21 kmil och under senaste fyra åren har tändspolen till cylinder 4 gått sönder två gånger!
Kör med rekommenderade NGK-stift och byter dessa varje år (1500 mil). Tankar halv tank med bensin var 6:e tankning. Tänddspolen som gick sönder senast är en från Mitsubishi.
Någon som vet vad som kan orsaka att just tändspole 4 går sönder?
Mvh
Fredrik |
|
|
![](https://saabforum.nu/forum/resource/tech/images/blackdot.gif) |
Sv: stöldskydd (svar på "stöldskydd" av Håkan) |
Saab 99 -83? |
|
|
![](https://saabforum.nu/forum/resource/tech/images/blackdot.gif) |
stöldskydd |
fick 2a för att stöldskyddet inte fungerade ,,det går att ta ut nyckeln då alla växlar är i ..inte bara backen,,,vad kan det vara för fel och vad gör man |
|
|
![](https://saabforum.nu/forum/resource/tech/images/blackdot.gif) |
Sv: Laddtryck för lågt, mekaniskt fel (svar på "Laddtryck för lågt, mekaniskt fel" av Flink) |
"Mekaniskt fel", kan det vara något annat än en hängd wastegate? Skulle gissa på lilla turbon, medan stora turbon funkar som den skall? |
|
|
![](https://saabforum.nu/forum/resource/tech/images/blackdot.gif) |
Sv: Stöddämparfel (svar på "Stöddämparfel" av Dmitri) |
Rosten kan ju gnaga på rätt bra... Sedan är bil provarna bara människor och kan missa fel, bar för att en bil är nybesiktad kan man aldrig vara säker på att inte något problem inte ligger och lurar där under. |
|
|
![](https://saabforum.nu/forum/resource/tech/images/blackdot.gif) |
Sv: Stöddämparfel (svar på "Stöddämparfel" av Dmitri) |
Jo, bilen är 9-3, 1,8t 2006 |
|
|
![](https://saabforum.nu/forum/resource/tech/images/blackdot.gif) |
Stöddämparfel |
Hej!
Varit på besiktningen igår och fick anmärkning i form av "sksda på övre backre stöddämparhållare" men godkänd besiktning. Killen sa att det bra att veta för att åtgerda till nästa besikning. Bilen besiktad på samma ställe för 9 månaden sedan med 129 gångna mil utan olyckor. Min fråga: Vilken ovannämnd skada kan uppstå i dessa förhållande?
Tack på förhand! |
|
|
![](https://saabforum.nu/forum/resource/tech/images/blackdot.gif) |
Laddtryck för lågt, mekaniskt fel |
Hej!
Äger en saab 9-3x 1.9 ttid 2010 som inte alls laddar under 3500varv sen laddar den fullt över 3500
Felkonden är P0234-5b och är som rubriken.
Jag har röktryckt samt vacumtryckt alla slangar men inte sätt något läckage.
Bytt ena magnetventil till lågvarvs turbon som en gammal saab meck sa att det brukar förekomma om du inte hittar ett hål men fortfarande samma problem.
Tar gärna emot alla förslag eller om någon har varit me om detta,,
Tack i förhand
Mvh
Flink |
|
|
![](https://saabforum.nu/forum/resource/tech/images/blackdot.gif) |
Sv: startar ej (svar på "Sv: startar ej" av Roland Sjölander) |
Tänd kasett eller vevaxelgivaren är vanliga felorsaker. Vevaxel givaren brukar visa sig genom att motorn inte startar när den är varm, i så fall kontrollera om varvräknar nålen rör sig när du kör med startmotorn. gör den inte det då byt givaren. |
|
|
![](https://saabforum.nu/forum/resource/tech/images/blackdot.gif) |
Sv: startar ej (svar på "startar ej" av hakan) |
Hej,
Möjligen tändkassetten, om motorlampan tänds?
Mvh och lycka till!
Roland |
|
|
![](https://saabforum.nu/forum/resource/tech/images/blackdot.gif) |
« - [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] + »
|
|
|